ضوابط طراحی نمای ساختمان در تهران
نمای رومی سیمانی ساختمان
آوریل 26, 2020
ابزار پلی یورتان
ابزار پلی یورتان گروه تولیدی فرسان کو با قیمت عالی
ژوئن 26, 2021

مزایا و معایب نمای رومی

ستون نمای رومی

ستون ها در نمارومی

از بارزترین مزایای نمای رومی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱- زیبایی خیره کننده نمای رومی : نمای رومی با داشتن نمای کتیبه و قاب های زیبای در و پنجره ، قوس های عریض و گرد خود بخصوص در شب با نورپردازی های اصولی زیبایی چشم نواز و خیره کننده ای به ساختمان می دهد .

2- استحکام و مقاومت ساختمان : نمای رومی با دارا بودن سرستون و پاستون و بدنه ستون های محکم از جنس انواع سنگ ها باعث دوام و ماندگاری نمای بیرونی ساختمان در مدت زمان طولانی می شود .

3- نماد شکوه و جلال : این نما با داشتن سرستون های سنگی به عنوان نمای سلطنتی و مجلل شناخته می شود و یادآور اساطیر روم و یونان باستان می باشد .

4- نظافت راحت و آسان : این نما به راحتی قابل شستشو بوده و با تمیز کردن هر از گاهی ، شکوه خود را پیدا می کند .

چنانچه تمایل به طراحی نمای بیرونی و داخلی ساختمان خود به سبک مدرن و مینیمال دارید و می خواهید با انواع متریال های رایج در اجرا و نصب نماهای مدرن آشنا شوید و با آگاهی کامل قرارداد طراحی واجرای پروژه خود را با منعقد نمایید ، حتما توصیه می کنیم که مطالب مربوط به بتن اکسپوز نما یا همان بتن نما که بسیار در سبک های مینیمال و خام پرکاربرد و متداول می باشد همچنین نمای نمای جی اف ار سی که هم در نماهای مدرن و هم کلاسیک و رومی و سنتی رواج دارد مطالعه نمایید .

معایب نمای رومی :

از بارزترین معایب این نما می توان به هزینه ی زیاد اجرای آن نام برد . چرا که سنگ های تراورتن به کار رفته در این نماها بسیار گران و پرهزینه هستند . و دیگر عیبی که می توان برای این نماها برشمرد ، عدم توجه به معماری اصیل و سنتی ایرانی است که به تدریج به دست فراموشی سپرده می شود و متاسفانه مردم بدون توجه به منطقه سکونت و نوع آب و هوایی که آن ناحیه دارد ، اقدام به اجرای این نما برای ساختمان های خود می کنند . که علاوه بر از بین رفتن نماهای زیبا و اصیل ایرانی باعث اتلاف انرژی در ساختمان نیز می شود .

امروزه استفاده از ابزار پلی یورتان پیش ساخته در اجرای نمای رومی تاثیر بسزایی دارد . که در صفحه ی ابزار پلی یورتان به اجمال در مورد آن صحبت شده است .

گروه معماری نمای رومی و نمای کلاسیک فرسان کو همواره با ارئه طرح های نمای ویژه ساختمانی با کیفیت فوق العاده و طراحی منحصر به فرد و خاص همواره کیفیت بالا و هزینه قابل رقابت با دیگر فعالین این حوزه را شعار عملکرد خود میداند و همواره آماده ارائه مشاوره به دوست داران این صنعت می باشد .

Comments are closed.