نمای اتیکس
آیا نمای اتیکس گزینه مناسبی برای ساختمان شماست؟
نوامبر 18, 2023
نمای آکواپنل
نمای آکواپنل چیست و چه کاربردی دارد؟
دسامبر 24, 2023

اجرای نمای بایرامیکس ساختمان و قیمت آن

اجرای نمای بایرامیکس ساختمان

نمای ساختمان به عنوان بخش محافظتی و جداکننده ی فضای داخل ساختمان با محیط بیرون نقشی بسیار مهم و تعیین کننده دارد . در این میان از گذشته تا به اکنون انواع متنوعی از نماهای ساختمانی با متریال ها و مصالح متنوع اجرا شده است که هر کدام بسته به نوع محصول به کار رفته در نما ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند . نمای بایرامیکس یکی دیگر از نماهای مدرن و امروزی می باشد که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است . پیدایش این نما به سال ۱۹۹۳ در کشور ترکیه برمی گردد . که علاوه بر زیباسازی ساختمان و افزودن ارزش مادی آن یک سری ویژگی های مخصوص به خود را دارد که در ادامه به آن می پردازیم :


اگر علاقمند به نماهای بتنی پیش ساخته با طرح های جذاب و خیره کننده با مقاومت و ماندگاری بالا و سبک های مینیمال و مدرن هستید صفحه مربوط به بتن اکسپوز و بتن gfrc را بازدید نمایید :


نمای بایرامیکس چگونه نمایی است؟

ساختار تشکیل دهنده ی بایرامیکس از ملات با دانه های سنگی گرانیتی و مرمری می باشد . این نما در بازار با تنوع رنگی بسیار زیادی عرضه می شود که علت آن به خاطر وجود دانه بندی های زیاد همراه رزین های طبیعی و غیرطبیعی می باشد . ظاهر ساختمانی که با این متریال پوشش داده می شود ، بعد از اجرا و خشک شدن در نهایت به ساختمان های با نمای سنگی یا نمای سیمانی شباهت پیدا می کند که عین سادگی و زیبایی از مقاومت مطلوبی نیز برخوردار می باشد .

جالب است بدانید نمای بایرامیکس را می توان روی بسیاری از دیوارها با متریال های سنگی ، سرامیکی ، چوبی ، نئوپان ، گچی ، سیمانی ، بتن و حتی پلاستیکی پیاده سازی و اجرا کرد و این قدرت مانور باعث شده استفاده از آن در صنعت ساخت و ساز بسیار فراگیر شده و مورد استقبال قرار بگیرد .

نصب نمای بایرامیکس به راحتی و پس از مخلوط کردن با آب توسط پیستوله و یا ماله اجرا می شود . برای بایرامیکس میکرو از پیستوله با پاشش یکنواخت و پیوسته در سطح دیوار و برای سایزهای ریز ، متوسط و درشت از ماله کمک گرفته می شود . که ماله مورد نظر باید حتما ضد زنگ باشد . بعد از اجرای با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی منطقه در آب و هوای خشک 12 تا 24 ساعت و در سایر اقلیم ها 12 تا 24 ساعت زمان مناسب برای خشک شدن این نما می باشد .

انواع نمای بایرامیکس :

این نما از لحاظ مقیاس و دانه بندی در 4 اندازه ی میکرو ، ریز ، متوسط و درشت تولید می شود و از نظر بافت دارای مدل ها و طرح های متنوعی نظیر بایرامیکس میکرو ، بایرامیکس مینرال ، بایرامیکس مینرال سافتا ، بایرامیکس مینرال سرامیزه و بایرامیکس گلد مینرال می باشد که همگی قابل سفارش در طیف های رنگی متنوع و زیبا تا بیش از 200 رنگ هستند .

اجرای نمای بایرامیکس ساختمان

مزایا و معایب نمای بایرامیکس :

  1. مقاومت و استحکام بالا در برابر نفوذپذیری رطوبت و آب ، یخبندان ، خوردگی ناشی از مواد فیزیکی و شیمیایی ، طول عمر و دوام و ماندگاری نما را افزایش می دهد .
  2. انعطاف پذیری بالا و فرم دهی و شکل دهی آسان در این نما ، امکان اجرای راحت و نصب آسان آن را توسط متخصصین این امر فراهم می کند .
  3. چنانچه نمای بایرامیکس نیاز به تعمیر داشته باشد بازسازی این نما به سهولت امکان پذیر بوده و نگهداری آن نیز آسان می باشد .
  4. امکان شستشو و ظافت این نما هر چند وقت یکبار به طوری که به بافت نما آسیبی نرسد ، میسر می باشد .
  5. از آن جا این نما به راحتی اجرا می شود و سرعت اجرای کار بالا است بنابراین از لحاظ اقتصادی با توجه به کیفیت بالای متریال نیز گزینه مناسبی محسوب می شود
  6. چون امروزه سازگار بودن مصالح ساختمانی با محیط زیست بسیار مورد اهمیت می باشد و نحوه تهیه و تولید این محصول هیچگونه آسیبی به محیط زیست نمی زند ، لذا در ساختمان سازی بسیار متریال محبوبی است .
  7. این مصول برای عملکرد طولانی مدت ، مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش ، دماهای بالا و یخبندان ساخته شده است.
  8. تنوع رنگی بالا و پاسخگو بودن برای تمامی سلیقه ها
  9. این نما وزن بسیار کمی داشتن و اجرای آن  روی سطوح نازک وجود دارد .

در کنار مزایای گفته شده در بالا این نما یک سری محدودیت ها و معایبی نیز دارد که از جمله مهمترین آن ها نیاز به شستشوی زیاد آن می باشد چون این نما خیلی زود کثیف می شود . ممکن است این نما در طولانی مدت  پوسته پوسته شود . در مجموع نمای بایرامیکس مناسب پروژه های لوکس و شیک با نماهای خاص و منحصر به فرد نمی باشد چرا که امکان خلق طرح های متنوع و بدیع و برجسته روی این نما نیست .


چنانچه به نماهای شیک و لوکس علاقمند هستید و گرایش به سبک های کلاسیک و نما رومی دارید می توانید از صفحات زیر بازدید نمایید :


موارد استفاده نمای بایرامیکس :

نمای بایرامیکس به دلیل مقاومت بالایی که دارد در تمامی شرایط آب و هوایی قابل اجرا و پیاده سازی می باشد . هچنین عدم نفوذ رطوبت و آب و نفوذ ناپذیری بالای بایرامیکس این نما را برای مناطق با آب و هوای مرطوب و سردسیر و برای نمای ویلاها در مناطق شمالی کشور مناسب کرده است .

نما بایرامیکس عموما برای ساختمان های مسکونی ،تجاری و اداری معمولی در سطح شهر به کار گرفته می شود ، اما اگر خواهان داشتن یک ساختمان مسکونی ، اداری ، تجاری و … شیک و لوکس هستید گزینه های بهتری جهت اجرای نما همچون نمای کنیتکس ، نمای کامپوزیت ، نمای مینرال و … پیشنهاد می شود .

از متریال بایرامیکس برای پر کردن درز ها و ترک های دیوار و استتار و پوشاندن ناهمواری هایی که پس از گچ کاری ایجاد می شوند نیز می توان استفاده کرد .

کاربرد دیگر این نما در طراحی داخلی ساختمان و پوشش دیوارهای داخل ساختمان ، راهرو ها ، راه پله ها و … در ساختمان های مسکونی ، اداری ، مراکز درمانی ، آموزشی و غیره می باشد .

قیمت نمای بایرامیکس ساختمان

کلام آخر :

نمای بایرامیکس یکی دیگر از نماهای نوینی است که در سال های اخیر وارد بازار ساخت و ساز شده است و از این متریال علاوه بر نمای ساختمان می توان در دکوراسیون داخلی ساختمان و اجرا روی دیوارهای داخلی به کار گرفته شود . اجرای راحت این نما عیوب بسیار محدود آن را که مهمترین آن ها نیاز به شستشو و نظافت زیاد است تحت الشعاع قرار داده و توجه معماران و مجریان ساختمانی را به خود جلب کرده است . برای نصب این نما کافیست بایرامیکس را با آب مخلوط کرده و به یکی از روش های استفاده از ماله یا پیستوله روی دیوار پخش کرد .

 

 

 

Comments are closed.