گچ کاری ساختمان
مارس 4, 2019
ستون نمای رومی
مزایا و معایب نمای رومی
می 23, 2021

نمای رومی سیمانی ساختمان

ضوابط طراحی نمای ساختمان در تهران

ضوابط طراحی نمای ساختمان در تهران

گروه تولیدی فرسان کو متخصص در تولید و نصب نمای رومی و کلاسیک ، مدرن و  جی ار سی GFRC

 

یکی از نماهای ساختمان که امروزه بسیار به چشم می خورد ، نماهایی است که در آن از مواد اولیه ی سیمانی استفاده می شود . یکی از دلایل پرکاربرد بودن آن به دلیل مقاوت بالای سیمان در برابر شرایط مختلف آب و هوایی از جمله رطوبت ، گرما و سرمای شدید و مقرون به صرفه بودن آن نسبت به مصالح ساختمانی دیگر نظیر شیشه ، سنگ ، آجر و … می باشد .

نمای سیمانی به انواع مختلفی تقسیم می شود :

  •  نمای رومی سیمانی
  • نمای کلاسیک سیمانی
  • نمای مدرن سیمانی
  • نمای سیمان شسته
  • نمای ابزار رومی سیمانی و …

در زیر مختصری در مورد هر کدام از این نماهای سیمانی می پردازیم :

نمای رومی سیمانی چیست؟

برای اجرای نمای رومی غالبا از سنگ های طبیعی مثل مرمر، گرانیت و تراورتن استفاده می شود اما جهت کاهش هزینه و متناسب با بودجه ی مشتری می توان از سیمان سفید به عنوان جایگزین استفاده کرد .

لازم به ذکر است که طبیعتا نمای رومی سیمانی زیبایی نمای رومی سنگی را ندارد اما به دلیل مقرون به صرفه بودن ، طرفداران زیادی پیدا کرده است و در ساختمان های یک طبقه و ویلایی استفاده از نمای سیمانی رلیج است .

نمای رومی سیمانی زیبایی نمای رومی سنگی را ندارد اما با توجه به کاهش محسوس هزینه ها، طرفداران زیادی دارد. اجرای نمای سیمانی رومی بیشتر برای ساختمان های ویلایی متداول است.

نمای کلاسیک سیمانی چیست؟

نمای کلاسیک سیمانی در واقع همان نمای رومی است که به دلیل زیبایی افراد زیادی را جذب خود می کند .

نمای مدرن سیمانی چیست؟

همان طور که از اسمش پیداست نمای به روز و جدیدی است که تفاوت اساسی آن با نمای کلاسیک ساده تر شدن نما و حذف تزیینات و عناصر به کار رفته در نما است .

نمای سیمان شسته چیست؟

نمای سیمان شسته از ترکیب سنگدانه های رنگی ، پودر سنگ ، سیمان سفید یا سیمان سیاه و رنگ های معدنی به دست می آید و به صورت اندود و پوشش روی سفت کاری ساختمان اجرا می شود . نمای سیمان شسته به دلیل استحکام بالا در برابر عوامل مختلف جوی و همچنین زیبایی و چشم نواز بودن جزو پر کاربرد ترین نماهای سیمانی است .

مطالب مرتبط :

 

Comments are closed.