جی اف ار سی | نمای GFRC یا جی آر سی چیست؟ قیمت بتن gfrc
ژوئن 26, 2021
رابیتس
رابیتس و موارد استفاده ی آن
جولای 28, 2021

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب :

در جامعه امروزی تمام اصول شهری همواره دارای تخصص های خاص و ویژه ای است . در معماری نیز همانند دیگر مشاغل و هنر تخصص های خاصی وجود دارد . مثلا سقف کاذب خود یک شاخه ای فنی از معماری نوین است که مربوط به معماری داخلی ساختمان می باشد .

سقف کاذب شاخه ای از معماری است که برای پوشش یا پوشیدن سقف اصلی ساختمان بکار می رود . این سقف در واقع به عنوان سقف ثانویه در بخش زیرین سقف اصلی نصب می شود و به فضای سقف ظاهری زیبا می دهد . مشخص نیست سابقه تاریخی این هنر به چه زمانی برمی گردد و مشخص نیست که اولین بار هدف از نصب سقف کاذب چه چیزی بوده است اما سقف کاذب توانست سریعا جای خود را در صنعت ساختمان سازی باز کرده و امروزه معمارین جوان و با تجربه از این هنر اصیل برای بهره برداری در ایجاد زیبایی و نما در ساختمانها با طرح های زیبا استفاده می نمایند .

سقف کاذب پایاپای دیگر صنایع ساختمانی رشد چشمگیری داشته است . در صنایع ساختمانی این تخصص طرفداران بسیاری را دارد . سقف های کاذب در طرح و مدل و جنس بسیار متنوع بوده و مهندسین معمار از اشکال مختلف محصولات سقف کاذب به خوبی اطلاع داشته و با توجه به طراحی های مدرن یا کلاسیک و نما رومی از متریال با کیفیت و تضمینی در این صنعت بهره برداری می نمایند . از این ابزار برای سقف سالن پذیرایی ، اتاق های خواب ، آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و حمام ، اتاق های کنفرانس و … استفاده می شود . وجه تمایز این سقف ها با سقف اصلی در این است که سقف های کاذب باربر نبوده و تحمل وزن طبقات بالا یا هر وزن اضافی را ندارند .

نصب سقف کاذب :

جهت نصب سقف کاذب False Ceiling از مصالح سبکی مانند پنل های گچی پیش ساخته ، ابزار پیش ساخته پلی یورتان یا ابزار پلی اورتان ، فلزات رنگین ، پی وی سی PVC ، مصالح چوبی ، شیشه ، آهن ، آلومینیوم ، کامپوزیت ، کناف ، رابیتس ، سقف آسمان مجازی ، طلق ، ورق های فلزی روکش دار ، جی آر سی و غیره استفاده می شود . این مصالح قابلیت اجرای کار در سقف را به صورت تنها و یا با هم دارند . حداقل ارتفاع سقف کاذب از سقف اصلی هنگام نصب باید 20 سانتی متر در نظر گرفته شود . در اجرای سقف کاذب دو بخش مد نظر معمار است :

  1. پنل های سبک
  2. شبکه فلزی

این شبکه فلزی به سقف وصل می شود و سپس در ادامه کار پنل ها روی آن سوار می شوند ، این برای شما از نظر روانی پوشاندن و پنهان و مخفی نگاه داشتن عوامل زیر سقف بسیار مهم باشد و سقف کاذب به راحتی و تنهایی می تواند این دغدغه را برطرف نماید . این تامین نیاز مشتری یکی از دلایل استفاده از سقف کاذب در ساختمانها است اما ویژگی های دیگری نیز جهت بهره برداری و استفاده از سقف کاذب وجود دارد که پوشش تاسیسات زیر سقف اصلی ، آکوستیک کردن فضا ، ایجاد حجم دکوراتیو ، هدایت و جلوگیری از دما و رطوبت ، نورپردازی های زیبا ، مناسب با شرایط محل مورد استفاده ، از دیگر کارکردهای سقف کاذب است .

طراح می بایست ویژگی های مختلف همه سازه ها را به خوبی بشناسد و با انواع سقف کاذب آشنایی داشته باشد و نوع کاربری آن ها را در موقعیت های مختلف درک کند تا در زمان اجرا با مشکل مواجه نشود . سهولت در آویزان کردن سقف و مهار آن از سقف اصلی ، رطوبت محل و میزان خورندگی ، تغیرات دما در طول سال ، آکوستیک بودن ، نورپردازی ، کارکرد دکوراتیو و مقرون به صرفه بودن ، نصب سریع و آسان سقف کاذب از چالش های مربوط به این صنعت است .

انواع سقف کاذب :

این سقف ها با توجه به متریال تشکیل دهنده ی خود انواع مختلفی دارند . سقف رابیتس ، سقف کاذب گچی ، سقف کناف ، سقف کاذب چوبی ، سقف آلومینیومی ، سقف کاذب فلزی ، سقف شیشه ای ، سقف کاذب طلقی ، سقف آکوستیک و سقف کاذب pvc مشبک از انواع سقف های پرکاربرد و مورد استفاده در دکوراسیون داخلی ساختمان ها می باشند . از این سقف ها در ساختمان های مسکونی ، اداری ، بیمارستان ها و کلینیک ها ، کافه ها و رستوران ها ، مراکز تفریحی و تجاری استفاده می شود .

مزایا و معایب سقف های کاذب :

انواع سقف های کاذب قابلیت جابه جایی داشته به همین خاطر تعمیر و بازسازی این سقف ها بسیار سهل و آسان می باشد . از انتقال صدا و حرارت بین طبقات جلوگیری می کنند . سقف های کاذب به عنوان پوششی برای مخفی کردن سیم کشی ها ، سیستم های تهویه و لوله های رد شده در سقف اصلی کاربرد دارند . مانع از هدر رفتن انرژی گرمایشی و سرمایشی در ساختمان می شوند در نتیجه مصرف سوخت را به حداقل می رسانند .

از طرفی کم کردن ارتفاع اتاق و کمی عمر این سقف ها از جمله معایب آن ها به شمار می رود . این سقف ها بعد از چند سال گرد و غبار را به خود جذب کرده و دچار رنگ پریدگی می شوند . سقف های کاذب چون از استحکام کمی برخوردار هستند لذا ایمنی خیلی بالایی نسبت به سقف اصلی نداشته و در برابر حوادث طبیعی مقاوم نیستند .

شرکت فرسان کو با رقابت در تولید و اجرای با کیفیت سقف کاذب ارتباط بسیار محکمی در نزد نصاب و مجری و مشتری و مصرف کننده بوجود آورده است ، شرکت فرسان کو با توجه به سال ها تجربه در خصوص اجرای جی آر سی ، گنبدهای کلاسیک ، نمای رومی ، نمای کلاسیک ،گنبدهای پیش ساخته ، ابزار پیش ساخته ، سنگ های تزئین نما ، سقف کاذب ، ابزار پلی یورتان ، ابزار پیش ساخته گچی ، نمای ویلایی و ابزار گچی ، اجرای انواع نمای مدرن با بتن اکسپوز پیش ساخته آماده ارائه خدمات با تضمین در این خصوص است .

سقف کاذب پیش ساخته

شما می توانید کلیه محصولات و بخشی از فعالیت شرکت فرسان کو را در وب سایت این مجموعه و در گالری تصاویر مشاهده نمایید . کیفیت کار ما را می توانید با بررسی از پروژه های صورت گرفته پیگیری نموده و با اطمینان از سلامت کار از مشاوره با مهندسین شرکت فرسان کو بهره مند گردید .

Comments are closed.