رابیتس
رابیتس و موارد استفاده ی آن
جولای 28, 2021
نمای سنگی و ضوابط اجرایی سنگ نما
دسامبر 8, 2021

تفاوت گچبری پیش ساخته با گچبری سنتی

گچبری پیش ساخته چه مزایایی نسبت به گچبری سنتی و قدیمی دارد؟

پلی یورتان یا پلی اورتان تنها عضو خانواده ی پلیمر ها است که دارای خواص چند منظوره ای می باشد. این ترکیب نوعی فوم متراکم با دانسیته بالا تنها عضو خانواده ی پلیمر ها است که دارای خواص چند منظوره ای می باشد. این مواد با داشتن خواصی مانند الاستومری ، چسبندگی و… کاربرد های گوناگونی در زندگی امروزی ما دارند.

ابزار پیش ساخته پلی‌یورتان از ترکیبات پلیمری و شیمیایی ساخته می‌شوند و در ترکیب‌های متفاوتی وجود دارند که با تزریق در قالب به شکل ابزارهای پیش ساخته با طرح های متنوع در آمده است .باتوجه به شیوه های نوین ساخت ساختمان و اهمیت استفاده از متریال های سبک ابزارهای پیش ساخته پلی یورتان جایگزین مناسبی برای گچبری های سنتی هستند . این محصولات اصولا وارداتی هستند و به همین دلیل با توجه به نوسانات ارز قیمت ها دائما در حال تغییر هست و همچنین قیمت بالایی دارند. ضمن اینکه گاها دچار کاهش عرضه در بازار میشوند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی تر می توانید صفحه ابزار پیش ساخته پلی یورتان را مطالعه نمایید .

ابزار پیش ساخته فرسان ترکیبی از گچ پلیمری ، الیاف شیشه و مواد افزودنی دیگر می باشد که باعث استحکام‌ و سبک سازی محصولات میشوند که جایگزین مناسبی برای گچبری با دست و ابزارهای گچی معمولی می باشند.  ویژگی دیگر این محصولات تولید داخلی بودن آنهاست که به همین دلیل همیشه موجود و در دسترس هستند.

ابزارهای پیش ساخته فرسان از نظر طراحی تنوع بالایی دارند و همه‌ ی سلیقه ها را در برمی گیرند.

علت این تنوع تولید کننده بودن گروه فرسان و دست یافتن به روش های جدید تولید برای کاهش هزینه ها می باشد.

قالب های قطعات پلی‌ یورتان به دلیل واکنش‌های شیمیایی خاص آن فلزی هستند و هزینه بسیار بالایی برای ساخت دارند ، همین امر باعث تنوع کمتر و قیمت بالاتر این قطعات است.

ابزارهای پیش ساخته فرسان به دلیل وجود گچ بعنوان ماده اصلی آنها متریال یکسانی با دیوار‌های رایج دارند و ضریب انبساط و انقباض آنها با بنا یکسان است ، که این موضوع منجر به عدم ایجاد درز و ترک خوردگی در طول زمان می گردد.

قطعات پلی‌یورتان جنس متفاوتی دارند و ضریب انبساط آنها متفاوت است که باعث میشود در دمای بالا واکنش متفاوتی نسبت به دیوار نشان دهند.

گچبری های سنتی و دستی در برابر ضربه سخت ، دچار خوردشدگی می‌شوند و قابل ترمیم هستند. ترمیم آنها با خمیر گچی صورت می گیرد ، کافیست قسمت آسیب‌دیده با خمیر گچی کاور و دوباره شکل داده شود.

فرایند گچبری سنتی نیاز به تجربه و مهارت گچکاران ماهر دارد. ابزارهایی مانند دمبر، کاردک، بومخوار و نقاله از جمله ابزارهایی هستند که به گچکاران کمک می‌کنند تا نقوش و طرح‌های مختلف را بر روی قطعات گچی ایجاد کنند. اما به هر حال، هنر و صنعت گچکاری نیازمند تجربه، دقت، و حس هنری فرد متخصص است. یک هنرمند گچکار با استفاده از این ابزارها و توانایی‌های خود، توانایی ایجاد آثار هنری و طرح‌های زیبا را دارد.

گچبری‌های پیش‌ساخته در ساخت و سازها برای اجرای دیوارها، سقف‌ها و پوشش‌های دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات به عنوان جایگزین مناسبی برای گچبری سنتی و قدیمی شناخته می‌شوند و زمان و هزینه کار را کاهش می‌دهند.

قطعات پلی یورتان در برابر ضربه سخت له می‌شوند و حالت فرورفتگی پیدا می‌کنند ، برای ترمیم این قطعات باید قطعه بطور کامل جدا و تعویض شود.

ابزار های گچی پلیمری فرسان درصورتی که از بیرون دچار آسیب نشوند سالهای سال مانند متریال دیوار باقی می مانند. (مثل گچبری ‌های تاریخی روی دیوار و سقف کاخ ‌ها و عمارت‌ ها)

اگر ماندگاری بسیار بالا برای تزئینات داخلیِ فضا لازم دارید بهترین گزینه ابزارهای پیش ساخته گچی می باشد.

ابزارهای پیش ساخته فرسان بعد از نصب ، این امکان را دارند که به طور کامل درزگیری شوند و همینطور نیاز به رنگ شدن دارند تا با دیوار یکسانی پیدا کنند که البته هر نوع رنگی برای این ابزارها قابل استفاده می باشد.


چنانچه تمایل دارید در مورد دیگر مصالح پیش ساخته تولید شده توسط مجموعه فرسان اطلاعات کسب نموده و با جدیدترین مصالح پیش ساخته که امروزه در معماری مدرن مورد استفاده قرار گرفته و از محبوبیت بالایی در میان مردم برخوردار هستند آشنا شوید می توانید از صفحات زیر بازدید نمایید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *