بازسازی و ترمیم نمای داخلی با متریال پیش ساخته بتنی
تفاوت میکروسمنت با بتن اکسپوز و جی آر سی چیست؟
جولای 23, 2023
بتن اکسپوز فرسان کو
انواع طرح های بتن اکسپوز همراه با پروژه
آگوست 7, 2023

تاثیر رنگ خاکستری بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی

رنگ خاکستری متریال بتن اکسپوز با سطح صاف و صیقلی

امروز گرایش به سمت سبک های معماری مینیمال و مدرن به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده و با سرعت فزاینده ای رو به فزونی می باشد و به همین دلیل استفاده از بتن اکسپوز پیش ساخته به علت داشتن رنگ ذاتی خاکستری در طیف های مختلف رنگی و ظاهر خام و صیقلی چه در نمای بیرونی و چه در نمای داخلی ساختمان ها بسیار رواج پیدا کرده است .استفاده از دیوارهای رنگ طوسی روشن بتن اکسپوز جایگزین بسیار مناسبی برای رنگ سفید سنتی بوده و فضای مدرن بی نظیری را می سازند .

انواع روش های تولید بتن اکسپوز رنگی :

بتن نما معمولاً به صورت رنگی تولید نمی‌شود و بیشتر برای استفاده در ساختمان‌ها به رنگ طبیعی یا بافتی تولید می‌شود. اما اگر تمایل به استفاده از پنل‌های بتنی رنگی دارید، می توانید پس از نصب پنل‌ها اقدام به رنگ‌آمیزی آنها نمایید که می‌تواند یک راه مناسب برای داشتن بتن اکسپوز رنگی باشد . این روش به شما امکان می‌دهد تا پس از نصب پنل‌ها، آنها را با رنگ‌های مورد نظر خود تطبیق دهید .

روش دیگر تولید بتن اکسپوز به صورت رنگدار ، افزودن مواد افزودنی به ساختار آن می‌تواند باشد که از روش‌های مختلفی جهت انجام آن استفاده می شود . افزودن مواد رنگی مانند پیگمنت‌ها، اکسیدها و رنگ‌دهنده‌های مخصوص به مخلوط بتن می‌تواند به تولید بتن اکسپوز رنگی کمک کند. این روش به شما امکان می‌دهد تا از ابتدا بتن رنگی تولید کنید و نیازی به رنگ‌آمیزی پس از نصب نباشد.

هر دو روش برای تولید بتن اکسپوز رنگی قابل استفاده هستند و بسته به نیاز و ترجیح شما می‌توانید روش مناسب را انتخاب کنید. در هر صورت، مهم است که از مواد با کیفیت و استاندارد استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در تولید بتن اکسپوز رنگی به دست آورید.

 
 

چرا بتن اکسپوز با رنگ طبیعی خودش جذاب تر و کاربردی تر از استفاده از بتن اکسپوز رنگی است؟

بتن اکسپوز پنل های پیش ساخته ای هستند که به نام بتن نما نیز شناخته شده اند و به علت ظاهر خام و عریان و رنگ خاکستری و سردی که دارند در سبک های مینیمال و مدرن در سال های اخیر در معماری بسیار مورد توجه قرار گرفته اند . مقاومت و استحکام ، دوام و ماندگاری و قیمت ارزان این نما نسبت به سایر نماها را می توان از دیگر عوامل گرایش مردم به بتن اکسپوز دانست .

برای داشتن این پنل بتنی به صورت رنگی ، کنترل دقیق درصد پیگمنت‌های رنگی در بتن اکسپوز برای حفظ یکنواختی رنگ و ظاهر نهایی بسیار حیاتی است. اگر کنترل دقیق این پیگمنت‌ها صورت نگیرد، ممکن است منجر به مشاهده تفاوت‌های رنگی و عدم یکنواختی در نمای ساختمان شود که از لحاظ ظاهری خوشایند نبوده و می‌تواند از جذابیت و زیبایی ظاهری ساختمان کاسته شود .

بنابراین، در نظر گرفتن این نکات و توجه به کیفیت و یکنواختی رنگ بتن اکسپوز بسیار حائز اهمیت است و بهترین گزینه در اجرای بتن اکسپوز استفاده از این متریال با رنگ طبیعی آن می باشد. در ویدئو زیر به معایببتن اکسپوز رنگی به طور کامل اشاره شده است :

 
 

تاثیر رنگ خاکستری بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی :

در سال های اخیر استفاده از رنگ خاکستری در دکوراسیون داخلی منازل بسیار مورد توجه قرار گرفته است . که باید گفت انتخاب بسیار مناسبی چه در سبک های کلاسیک و نمای رومی و چه سبک های مدرن و جدید می باشد . این رنگ خنثی در تناژهای مختلف از کم رنگ تا پررنگ به عنوان یکی از پر طرفدارترین رنگ های مورد علاقه در فضای داخلی ساختمان ها شناخته شده است و اکثر مردم تمایل دارند که بخشی از دکوراسیون داخلی منزلشان با استفاده از طیف های رنگی خاکستری باشد . نکته ای که در استفاده از رنگ خاکستری برای خیلی از مردم باعث دل نگرانی می شود کوچک و تاریک شدن فضای خانه می باشد که استفاده از طیف های مختلف این رنگ ، همچنین ترکیب آن با رنگ های دیگر می تواند این دل مشغولی را حل کرده و فضایی متفاوت و جذاب برای منزل فراهم نماید .

همان طور که اشاره شد به علت استقبال مردم از طیف های رنگ خاکستری در دکوراسیون داخلی و از آنجا که بتن اکسپوز به طور طبیعی به رنگ خاکستری بوده و طیف های متنوعی از این رنگ را از طوسی روشن تا طوسی تیره و بژ را شامل می شود ، بنابراین امروزه علاوه بر نمای بیرونی ساختمان ها در دکوراسیون فضای داخلی منازل نیز بسیار پرکاربرد است . سطح صاف و صیقلی این بتن همراه با رنگ خنثی و خاکستری آن باعث می شود سادگی ، جذابیت و زیبایی خاصی به نمای داخلی ساختمان بدهد و این بتن را به یکی از محبوبترین مصالح جهت استفاده در دکوراسیون داخلی تبدیل کند . بتن اکسپوز در بافت های متنوعی ساخته می شود که بافت های صاف و صیقلی ، طرح چوب ، طرح پارچه ، طرح زبر و شنی ، انواع طرح های سه بعدی و ... از انواع آن ها هستند . ترکیب چوب با رنگ خاکستری بتن اکسپوز به شما فضایی بسیار گرم و شیک می دهد .
شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که استفاده از بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی به علت رنگ خاکستری و خنثایی که دارد باعث سرد شدن و بی روح شدن فضا شود اما همین به ظاهر عیب بتن اکسپوز دست طراح داخلی را جهت به کارگیری انواع رنگ ها برای چیدمان باز گذاشته تا محیطی بسیار لوکس و مدرن را برای هر بیننده ای تداعی نماید .
بتن اکسپوز به عنوان یکی از دیوارهای پشت مبل ، پشت تخت یا به عنوان تی وی وال ، برای پلکان های داخل طبقات ، فضای داخلی ادارات و دفاتر رسمی ، فضای داخلی رستوران ها و کافه ها ، لابی هتل ها و ... از موارد استفاده این متریال می باشند .
بتن های اکسپوز با طرح های سه بعدی بیشتر برای فضاهای اداری و اتاق های کنفرانس ، همچنین دیوار پشت تلویزیون کاربرد دارند .
از بتن اکسپوز به علت نفوذپذیری بسیار پایین آن به عنوان کف و دیوار در سرویس های بهداشتی حمام و محوطه اطراف استخر ها می توان استفاده نمود .
به علت رنگ خاکستری بتن اکسپوز می توان به عنوان دیوار شومینه به کار گرفته شود چرا که دوده و آلودگی ها ناشی از شومینه را کمتر نمایان می کند .
برای ورودی خانه که همواره در معرض گرد و غبار می باشد می توان از بتن اکسپوز خاکستری که نقش استتار کننده را دارد استفاده نمود .

نکاتی که در استفاده از رنگ خاکستری در دکوراسیون داخلی باید به آن توجه شود :

یکی از مواردی که در انتخاب رنگ خاکستری برای دکوراسیون داخلی باید به آن دقت شود نورگیر بودن یا نبودن خانه است . همچنین استفاده از نورپردازی مناسب جهت تلطیف فضا می باشد . برای فضایی که نور کافی دریافت می کند استفاده از رنگ های خاکستری گرم فضای خوبی به ما می دهد در عوض برای فضای شمالی با نور کم استفاده از رنگ خاکستری سرد و روشن مناسب به نظر می رسد . در مبحث اهمیت نورپردازی در معماری به تفصیل در این مورد صحبت کردیم .

مورد دیگری که باید رعایت شود این است که از یک تم ثابت خاکستری در تمام دکوراسیون فضا استفاده نشود و از ترکیب طیف های مختلف خاکستری از روشن تا تیره فضایی مطلوب و جذاب ایجاد شود .

رنگ خاکستری رنگ خنثی ، سرد و بی روحی است و اگر به طور دائمی در فضای داخلی با رنگ طوسی احاطه شوید در دراز مدت می تواند باعث افسردگی ، بی حالی و خستگی شود لذا باید با عناصر و رنگ های دیگری ترکیب شود تا حالت دل مردگی و یکنواختی فضا از بین برود .

آگاهی به این مسئله که رنگ خاکستری تنها یک رنگ نیست و تناژ مختلفی از خاکستری گرم تا خاکستری سرد دارد که بهترین خاکستری بین این دو می باشد . آشنایی با این تناژ باعث می شود بتوانید ترکیب رنگ مناسب با آن را پیدا کنید .

به کار بردن رنگ طوسی به عنوان رنگ غالب دکوراسیون گزینه ای بسیار جذاب و مدرن است که می توانید بدون نگرانی از عدم تطابق و هماهنگی طیف وسیعی از رنگ ها را در کنار آن قرار دهید . اما این قاعده کلی نمی تواند باشد و نیازی نیست که رنگ خاکستری رنگ اصلی اتاق شما باشد . یک دست مبلمان خاکستری نیز به تنهایی می تواند در زیبایی محیط بسیار تآثیرگذار باشد .


مطالب مرتبط :  نصب بتن اکسپوز


مجموعه فرسان تولیدکننده انواع بتن اکسپوز در طیف رنگ های طبیعی ، بتن اکسپوز رنگی ، بتن اکسپوز طرحدار به سفارش کارفرما به صورت تایل ها و پنل های پیش ساخته با کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد جهت خرید این پنل های بتنی مستقیم از کارخانه جهت اجرا در نمای ساختمان یا طراحی داخلی می توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما برخوردار شوید.

Comments are closed.