مصالح ساختمانی هوشمند
مصالح ساختمانی هوشمند چه نقشی در ساختمان های مدرن دارند ؟
سپتامبر 5, 2022
علل ترک خوردن بتن چیست؟
علل ترک خوردن بتن و راه های جلوگیری از ترک بتن
ژوئن 12, 2023

سنگ های نورگذر ماربونکس چه نوع سنگ هایی هستند؟

سنگ های نورگذر ماربونکس

سنگ های نورگذر ماربونکس

سنگ های نورگذر ماربونکس

سنگ های نورگذر ماربونکس یکی از سنگ های مصنوعی جذابی هستند که به عنوان مصالح مدرن در دکوراسیون داخلی ساختمان ها و بناها کاربرد دارند .ماربونکس حالت جامدی از مصالح می باشد که از اکریلیک ساخته شده اند و یکی از مصنوعات ساخته دست بر است که می تواند فضای زیادی را جهت مانور دادن بر روی نور و سطح برای طراحان ایجاد نموده و باعث فضاسازی بدیع و متنوع شود .

این محصول با قابلیت قالب گیری ، شکل دهی و برش پذیری از نظر اجرا بسیار انعطاف پذیر بوده و در اشکال سوراخ دار و منحنی تولید شده و سطوح پیچیده ای را می تواند شکل دهد . این سنگ ها که با نام تجاری ماربونکس عرضه می شوند ، محصولاتی قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست هستند و یکی از ویژگی های بارز سنگ های ماربونکس این است که هیچگونه محدودیتی در زمینه اجرا ندارند . این سنگ ها به دلیل همگن بودن غیر متخلل و بدون اتصالات باز هستند ، بنابراین جایی برای نفوذ باکتری ها و سایر آلاینده ها باقی نمی گذارند . از طرفی چون در سطوح کار بزرگ بدون هیچ گونه اتصالی قابل مشاهده هستند بنابراین نظافت آن ها فوق العاده اسان و راحت می باشد . همچنین غیر متخلخل بودن آن ها باعث می شود هیچ گونه مایعات و یا محصولات شیمیایی در آن ها نفوذ نکرده و در برابر لکه ها نیز مقاوم باشند .

از این سنگ های نورگذر ماربونکس می توان در انواع سبک های مدرن و کلاسیک و سایر سبک ها ، همچنین در نمای رومی نیز استفاده کرد . چرا که در نمای رومی نورپردازی زیبا حرف اول را در شکوه و زیبایی بنا می زند که این سنگ ها با داشتن این قابلیت می توانند بسیار کاربردی باشند .

با افزایش تقاضا متخصصان ساختمانی و مصرف کنندگان برای محصولات ساختمانی سبز که آسیب کمتری به محیط زیست وارد آورند ، امروز تمرکز اکثر تولید کنندگان مصالح ساختمانی بر روی ارائه محصولات سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت می باشد . بتن اکسپوز پیش ساخته ، سنگ های نورگذر ماربونکس و همچنین پنل های جی اف ار سی از جمله مصالح مدرنی هستند که همگام با محیط زیست بوده و علاوه بر مزیت های بی شماری که در ادامه به ذکر آن ها می پردازیم ، قابل بازیافت بوده و به دلیل مقاومت بسیار بالای آن ها در برابر حرارت ، ضدحریق بوده و می توان از آن ها برای انواع پروژه های خانگی ، تجاری ، تفریحی ، حمل و نقل و بخش های عمومی آزادانه استفاده نمود .

مزایای سنگ های نورگذر ماربونکس :

از ویژگی های قابل ذکر برای این نوع سنگ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. مقاومت بالا در برابر فرسایش و خراشیدگی
  2. برخلاف سنگ های طبیعی عاری از هرگونه تخلخل می باشند .
  3. سطوح صاف و صیقلی را ایجاد می کنند .
  4. از نظر حریق پذیری در آتش سوزی ها از مقاومت مطلوبی برخوردارند .
  5. از نظر بهداشتی در سطح ایده الی قرار دارند .
  6. این سنگ ها فرایند نگهداری را بسیار تسهیل کرده و راحت تمیز می شوند .
  7. بسیار سبک تر از نمونه های طبیعی می باشند .
  8. با جذب سر و صدا ، محصولی مناسب برای ایجاد عایق صوتی می باشند .
  9. این نوع محصولات در ابعاد دقیق و ثابتی تولید می شوند .
  10. با عمری طولانی ، دارای ثبات رنگی فوق العاده می باشند .


Comments are closed.